Friday, June 02, 2006

På sistone

I går gjorde jag ett stort misstag: jag åkte till skolan och gick på det sista engelskseminariet istället för att spela boule med franskgruppen. Seminariet var under all kritik och folk blev arga för att de inte fick tillbaka en inlämningsuppgift som jag tror vi mest gjorde för att läraren ville se till att vi gick på den postkoloniala konferensen. Plötsligt går inte skiljelinjen i gruppen mellan de dumma och arga å ena sidan och övriga å andra, utan mellan de dumma och de arga (misantrop netopp, elitist javisst). Därifrån åkte jag till mammas kompis' sons studentskiva, där jag mest kände mig missanpassad. Yttrade unefär tre saker på fyra timmar: 1. svenskar kan bete sig precis som fransmän mot dem som inte behärskar deras modersmål. 2. anekdoten om Hampus' tid som flygplatsbrandman. 3. att jag har lång tid kvar på mina studier (antagligen 2,5 år). En ganska fascinerande kvinna som var där berättade dock om renslakt och sa att hon inte gillade brännvin som inte smakade finkel (ja, hon var från Norrland). Om nån är en MILF i min värld så är det hon

Veckans citat: "Deras vänskap är lika muggig som yoghurt efter ett halvår i kylskåpet" (Assar i DN). Om jag inte aktar mig kan det gå så för mig.

Veckans rap/sexscen:

4 comments:

lisa said...

godag kära vän.. nu har jag en egen blog och skall således hålla mera koll på dig. ler.

Anonymous said...

hej olle. ja, det var illa att du dissade boulen, det var trevligt även om jacques, sylviane och hanna sopade banan med oss andra (undrar vem det var som delade in lagen egentligen? hm.)

Anonymous said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Anonymous said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»