Wednesday, May 31, 2006

Dagens nyheter

Fifa-anställd ville fixa träff åt VM-spelare. Det är visserligen lätt för mig att säga, men är inte det här den största storm i ett vattenglas-nyheten sedan Elitgate?

Klart med mobilfria zoner i T-banan. En fråga till alla som "inte vill lyssna på allt struntprat": är allt som inte sägs in i en apparat mer vettigt och hörvärt än allt som gör det? Ska man inte förbjuda folk att prata "strunt" i t-banan också när man ändå håller på? Frågan är väl bara vem som ska avgöra vad som är strunt. Lars Leijonborg kanske, eller Sverker Olofsson?

När vi ändå pratar nyheter: var inte mediernas rapportering om enkäten om ungas sexvanor jätteintressant? Som om det är 17-åringarna som går på swingersklubbar. Oäktingar har väl avlats länge, i alla fall enligt vad jag förstått. Jag kan inte låta bli att tänka på Dn På Stans artikel om heroin för jättelänge sen, där en kriminolog sa att droger inte sågs som ett samhällsproblem förrän ungdomar började med det. Frågan är om det säger mest om synen på droger eller synen på ungdomar.

3 comments:

Anonymous said...

Haha, min rektor och mina skolkamrater var intervjuade i metro om ungdomars sexvanor! Jag tjuvlyssnade och längtade efter att få bidra med min åsikt!

/Agnes

Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»