Tuesday, May 16, 2006

Blandade känslor-blanketten


Idag fick jag ansökningsblanketten till Universitetet i Reims. Nu återstår bara att hitta de kurser jag kan välja, hitta de bra kurserna bland dem, fylla i blanketten och ha ångest fram och tillbaka hela sommaren och tänka att jag inte borde åka/borde åka om vartannat. Nåja, det blir säkert bra, just nu känns det som jag har saker att åka ifrån i Stockholm, och ska man göra karriär på franskkunskaper måste man tillskansa sig sådana, och var gör man det bättre än i Frankrike?

4 comments:

lisa said...

välkommen till denna värld, roligt.. blandade månaden maj.. flyttar ur huset snart.. vi åt middag igår på landet, trevligt... vad skall du läsa.

Olle said...

Antagligen nåt statsvetenskap-/juridikinriktat. Återstår att se vad.

Sara Sajjad said...

men gud! det är ju på rivieran man ska befinna sig (som jag, i höst, på dansskola). vad hände med finkulturen undrar jag? varför vill ingen under 30 framhäva betydelsen av vin, balett och rivieror längre? åk dit du! till norr. gör det! men du beter sig sannerligen som en ansvarslös ung man!

/en gammal tältkompis (tror jag? om det är du?)

Olle said...

Tältkompis? Har du varit med i scouterna? Rivieran har jag redan gjort, på sätt och vis. Min bild av hela Sydfrankrike är killar i vindoverallsbyxor, Simpsons-strumpor och polotröja eller button down-skjorta och alldeles för mycket attityd. Det är en av anledningarna till att jag håller mig i norr; dessutom är det närmare Paris, London och Berlin.