Wednesday, May 24, 2006

La Rouchefoucauld, vous êtes mon homme!

Alltså, han var ju en levande citatmaskin! (Jaha, det var hans litterära projekt? Ja, men ändå.)
On n'est jamais si heureux ni si malheureux qu'on s'imagine. (Sen är ju frågan om det är bra eller dåligt)

La jalousie est en quelque manière juste et raisonnable, puisqu'elle ne tend qu'à conserver un bien qui nous appartient, ou que nous croyons nous appartenir; au lieu que l'envie est une fureur qui ne peut souffrir le bien des autres.


Idag har jag f ö skrivit världens lättaste hemtenta. Hanna Sveen, vad är det med dig, skriver alver så lätta hemtentor? Eller vill du bara komma snabbt och lindrigt undan så att du kan ta sommarlov sen?




4 comments:

Anonymous said...

Du får ha ett annat typsnitt. Jag ser inte vad det står (kanske har jag fel på ögonen) och jag vill ju gärna kunna läsa allt fint du skriver. Ha det fint! syrran

Olle said...

Räcker det om jag undviker kursiv stil i fortsättningen? Eller ska jag skriva större?

Anonymous said...

Det är lugnt om du undviker kursiv stil. Jag måste nog kolla synen, känns som den blir sämre och sämre... Kanske skulle starta en blogg jag med, blir lite sugen alltså...

Anonymous said...

Alv, hur menar du? Vilken semantisk prosodi talar vi om? F ö är (som du kanske märkt) variationen bland studerande stor. Tanken kan dock vara att även en lätt hemtenta ger tillfälle att visa att man kan inhämta och applicera kunskap.
Ha det bra i Frankrike!
Bästa hälsningar Hanna S.