Sunday, December 30, 2007

Året som gått: Den totala jävla listan

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började oroa mig för min hälsa (bröstsmärtor, tinnitus, tandproblem).

2. Vilka länder besökte du?
Frankrike, England, Nederländerna.

3. Vad var din största framgång under året?
Det har inte varit framgångarnas år. Så jag vet inte. 2007 var nog varit mitt mest välklädda år hittills.
Jag kör på den.

4. Största misstaget?
Att jag åkte till Leicester och gick till den där jävla klubben Shag där jag ådrog mig tinnitus.
Jag var onormal så det räckte och blev över redan innan.

5. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Se fråga 1.

6. Bästa köpet?
Ett gäng skjortor och ett par boots.

7. Vad spenderade du mest pengar på?
En MacBook

8. Gjorde någonting dig riktigt glad?
8 uppskattande kommentarer från okända människor på min blogg

9. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Vad som helst med Jamie T eller Jens Lekman.
Depeche Mode - The Sinner in me (Ricardo Villalobos remix)
Yelle - Je veux te voir och À cause des garçons (TEPR remix)

10. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

11. Vad önskar du att du gjort mer?
Hängt med folk.

12. Vad önskar du att du gjort mindre?
Okynnessurfat.

13. Hur tillbringade du julen?
Som vanligt.

14. Blev du kär i år?
Nja, nästan.

15. Hur många one night stands?
Inga, varken utomlands eller på Lidingö

16. Favoritprogram på TV?
Heroes.

17. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

18. Bästa boken du läste i år?
Un barrage contre le Pacifique, La possibilité d'une île

19. Största musikaliska upptäckten?
Polsk techno, Devin the Dude, Lil Wayne, Pantha du Prince.

20. Årets bästa film?
Das Leben der Anderen.

21. Vad gjorde du på din födelsedag?
Knöt en fluga och blev galet full.

22. Hur skulle du beskriva din stil under året?
Skjortor i diverse längder och kulörer.

23. Vad fick dig att må bra?
Bekräftelse, som vanligt.

24. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Sarkozy vs Royal, och klimathotet.

25. Vem saknade du?
Alla, när jag var i Frankrike.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Anne, Gabor och Cornelia.

27. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Det är väldigt lätt att projicera, och därmed tro att andra känner som man själv gör.
Detta gäller vare sig man känner mycket eller lite.

No comments: