Saturday, December 15, 2007

Året som gått: Fem citat

  • "Tänker du att han är allt som du inte är?" (Men det är klart att han är.)
  • "Jag tycker inte det är okej med killar som gråter." (Säger Veronique efter att jag erkänt att jag grät när jag såg Brokeback Mountain. Ska du inte säga att jag är ful också när du ändå håller på?)
  • "När Olle såg en straffläggning på tv en gång sa han: 'Haha, han slängde sig åt fel håll!'" (Ja, jag har säkert sagt det, när jag var tolv eller nåt sånt.)
  • "Feist, Ricardo Villalobos och Dizzee Razcal." (Cornelia förvånas av vad jag har i min itunes. Men är det inte något av en standardblandning?)
  • "Det är självkart när det gäller mig." (Jaha, ingenting är självklart när det gäller mig.)
OBS OBS OBS!
Det här är inte en lista över årets dummaste citat; det är en uppräkning av fem citat som sammanfattar år 2007, inget annat. För tydlighetens skull borde jag kanske utveckla och förklara, men det här är ingen jävla c-uppsats - i likhet med Frej känner jag inte att jag behöver förklara min konst.

No comments: