Monday, October 30, 2006

Som ni har längtat

Nu har jag äntligen gatt och skaffat bilddagbok. Tyvärr behärskar jag inte riktigt den moderna teknologin, sa alla bilder hamnade pa samma datum. Jag har fler bilder i kameran, sa titta gärna in nan gang ibland för att se om jag har uppdaterat. Det blir en del gammalt nu i början, men det är ju nytt för er, eller hur?
I fredags träffade jag ännu en svensk, eller rättare sagt en halvsvensk (och andra halvan schweizare, vilket ju maste vara den ultimata kombinationen eftersom de flesta utanför Sveriges och Schweiz' gränser ända inte haller isär länderna). Min la Suède par excellence-teori fortsätter, eftersom hans mormor bodde - just det - i Norrköping, och hans familj hade sommarstuga i Krokek. Dessutom pratade han östgötska.
Jag träffade även polacken Matteus, som jag först trodde var fransman, eftersom han ser ut som valfri medlem i Phoenix. Det finns en polack i Erasmusgruppen (Janek heter han), och det är svart att hitta nan likhet dem emellan, bara en san sak som Janeks accent: det later som om han har ett ramande som gar runt runt i hans mlun hela tiden och kommer ut sa fort han öppnar den: "Möö-I-shouldn't-möö-be-möö-too-ambitious (sic!)-möö-with-möö-alcohol." Men jag gillar honom, han är ju trots allt en nörd, och vi nördar hänger ihop.

No comments: