Wednesday, October 11, 2006

La Suède par excellence

Rumänskan Lucia fragar mig, varenda gang jag träffar henne, om jag hittat nagra svenskar att prata med. Men icke: Södertörn är den enda högskola i Sverige som har ett avtal med universitetet här, och ärligt talat: hur manga av er vet var jag är just nu? Men igar hade jag en av mina största stunder nagonsin, eller iaf sedan början av maj: jag var pa lill-Antonios födelsedagsfest och fick fragan av en mulatt-tjej fran Troyes om det var jag som var svensken, pa vilket jag svarade ja. Varifran i Sverige fragade hon, Norrköping svarade jag. Ah, där har jag varit, sa hon. Hur cleant är inte det? Sen hade hon iofs tagit del av ett utbyte med Ebersteinska (riksbekant fran dokumentären om nollning), men man kan ju inte fa allt här i världen.

No comments: