Thursday, October 05, 2006

Camus och Speedo

-Älskar du mig?
-Nej, men det har ingen betydelse.
Albert Camus, Främlingen (citerat ur minnet)

Idag har jag, förutom en fantastiskt lärorik lektion med Mme Delaplace (de där neoklassisisterna är fan inte kloka), varit och simmat i simhallen med det förtroendeingivande namnet "Chateau d'eau". Nyduschad och fräsch steppar jag in i simhallen i mina pösiga speedoshorts, och möts av en man som säger att man inte får ha badshorts där inne; endast badbyxor är tillåtna. Det här var jag iochförsig lite beredd på, det var likadant i Aix-en-Provence, berättade Emilie B. Jag fick iaf låna ett par små tajta badbyxor utan ben, som ni förstår var min uppenbarelse av det slag man betalar mycket för att slippa se, och jag som tycker det är lite jobbigt att visa upp någon kroppsdel över huvud taget. Därfôr är det nu bestämt: idag ska jag köpa ett par speedosar MED BEN, nån måtta får det vara på förnedringen, och man ska ju visa hänyn mot sina medmänniskor också. Det här med små små byxor får mig för övrigt att tänka på det här (tack till Sicilien-Antonio som visade den för mig).

3 comments:

Anonymous said...

Tänkte bara lämna ett avtryck för att jag de senaste dagarna stött på två grejer som fick mig att tänka på dig:
1. En lärare som tyckte att jag till en muntlig redovisning skulle "relever quelques citations PERTINENTES" (världens bästa ord ju!)
2. Faktumet att min franska bekantskap Nico ville att jag skulle kolla in bekanta "Windowlicker" för att den är "mortelle, quoi".
Jag har i princip bestämt mig för att svänga förbi Reims helgen 4-6 november (lör-mån) om det passar?

Olle said...

Passar utmärkt, tror jag. Som överkurs kan du ju annars nämna "Come to daddy" (ocksa kombon Aphex twin/Chris Cunningham, eller varför inte "Little Girls" med Oingo Boingo. Bada finns pa allas var favoritsajt youtube.

Anonymous said...

Alltså. Det är det roligaste namn jag hört på ett badhus. Fantastiskt.

Hoppas du har det bra, badbyxtraumat till trots.

P&K