Sunday, September 10, 2006

Sprit, latex och sugar mamas

Jag har jobbat min sista dag på hemtjänsten: inget mer bajs, inga mer latexhandskar, ingen mer handsprit och inga mer vuxenblöjor. Eller med tanke på nervositeten inför min stundande Frankrikeresa kanske det blir mer av det där sistnämnda. Än så länge är i princip ingenting alls klart: jag vet inte vad jag ska läsa, inte heller var jag ska bo. Imorgon måste jag ringa CROUS och fråga om de ordnat nåt boende åt mig, fråga på FRANSKA alltså. Scaaa-rrry! Eller effrayant ska jag kanske vänja mig vid att säga. Det kan bli bra, det kan bli skit, men att stanna i Stockholm känns som ett sämre alternativ; från Frankrike kan jag åka hem med en stillad nyfikenhet.

Sista helgen i Kungl. Hufvudstaden har till stor del tillbringats ute i den s k "svängen". I fredags inspekterade jag nya Debaser Medis och hittade Karin och Paula; spedoinkel med andra ord. Dessvärre ligger kabeln som man kopplar ihop min kamera och datorn med i min resväska som står kvar i Oskars lägenhet, så jag kan inte ge er något bildbevis, ni får tro mig på mitt ord. Ej heller blir det några bilder från lördagen, då Hemliga Trädgården hade öppet, Martin Bellander informerade mig ytterligare om killen från Slick (vad var det nu han sa, att han hette Jan och var typ 40? Jag hade tydligen sett rädd ut iaf), det såldes varmt äppelvin mm mm. Men det slutade inte där: Anna-Fia var min sugar mama nummer 1 och introducerade mig för sina kompisar Jenny och Daniella, den sistnämnda var sugar mama nr 2 som fixade in oss på Spy Bar med sitt vip-kort (eller vad det nu heter). Att denna Daniella dessutom var judinna med ett litet flor för ansiktet gjorde ju inte saken sämre.

No comments: