Monday, September 25, 2006

Fuck la fac?

Första dagen i skolan, och vi har ingen aaaaaaning om nanting alls, för ingen har sagt nat. Alls. I fredags sa de: kom tillbaka pa mandag för att skriva in er, idag är inskrivningen stängd. Jag missar första föreläsningen i min jakt pa nagon som kan förklara för mig vad jag kan läsa, gar pa den andra som visar sig vara ett seminarium. Seminariesäsongen börjar den 16 oktober. Hittar mina Erasmuskompisar som lyckats skriva in sig, köper en försäkring. Star i kö jättelänge i väntan pa... ja, vada? MEN VA FAN, MED VEM MASTE JAG LIGGA FÖR ATT NAT SKA HÄNDA? Eller maste jag döda nan.

Jag har iaf bestämt mig för att läsa LAP (Licence Administration Publique). Vi far se hur det gar, föreläsning nr 2 är pa onsdag.

Helgen har f ö varit spedoinkel: 12 timmar Paris i lördags med en fransyska som guide, och igar pingis, middag och Chappelle's Show med tyskarna.

5 comments:

Anonymous said...

Åh Olle...först nu vågar jag ta kontakt efter ett lumpet avsked från min sida. Jag hoppas verkligen du hunnit installera dig...ty att döma av dina inlägg här verkar allt så förvirrat.

Kjamiiiiz!
Fasen...har ju inte din mail. Min är emkar@hotmail.com

Olle said...

Ja, att säga att det är förvirrat är sannerligen ingen underdrift, klarhet väntas lagom till jul.
Min mejl är olundell@yahoo.se, men vad menar du med lumpet avsked; personligen hatar jag avsked, det är därför det blir som det blir, fraga Linda om du inte tror mig.

Anonymous said...

Känner med dig, Olle! om det är till någon tröst. Man ska tydligen försöka skratta åt eländet, ta det med en nypa salt eller vad det nu är de säger, de här människorna som fått tillräcklig distans eller återhämtat sig - selektiv minnesförlust säger jag, de vet inte vad de pratar om... Bon courage!

Anonymous said...

har verkligen förståelse för dej! idag skulle vi ha frågestund inför tentan som är på torsdag. tror du den jävla kukläraren kom eller? hoppas nu att nästa lärare som ska komma kommer. han har nämligen missat att han skulle ha föreläsning två(!) gånger! Dessutom la dom ut dom sista instuderingsfrågorna idag. jag tror dom gör ett test med alla som vill ha jobb på universitetet för att se om de är tillräckligt förvirrade. funderar på att glömma gå på tentan som hämnd, men det är väl tyvärr bara jag som får lida för det. låter ju som ni har det superfint där nere annars! Värsta mysiga stämningen verkar det som! ha det bäst!

Anonymous said...

glömde skriva det var från syrran. kanske kan fråga om jag kan få jobb på gu?