Sunday, September 17, 2006

Det nya Haninge pt 2

Okej, jag förstar om gardagens rubrik var lite förbryllande. Vad jag skulle komma fram till var att jag inte har nagra vänner här än, och försöker underhalla mig helt pa egen hand; lite som när jag var nyinflyttad i Haninge (fast da hade jag ju, i likhet med Selma Lagerlöf, nagra vänner). Det har faktiskt gatt ganska bra än sa länge, kanske mest eftersom jag gatt runt och letat hushallsgerad. Dessutom är det "Journées du Patrimoine" den här helgen, sa diverse muséer och liknande har fri entré. Och det är ju spedoinkel, men det de har att bjuda pa är väl sa där: ful keramik far t ex inte mig att ga upp i brygga.
Men i morgon blir det andra bullar, för da börjar skolan, eller iaf introduktionsveckan för Erasmus-studenterna. Det ska bli intressant. Egentligen behöver jag en kompis direkt som vill följa med till antingen Paris eller Strasbourg nästa helg för att se Hot Chip (och eventuellt ocksa The Rapture), men det lär inte bli sa. Naja, Hot Chip har jag ju redan sett.
Alla är förresten välkomna att hälsa pa, men ni far ta med nat att sova pa + lakan etc själva för jag sitte rinte pa nat överflöd och är för snal för att köpa pa mig ett själv. Sen far ni som har anledning att aka till Paris ibland (Emilie och Jon, Lars) gärna höra av er om ni ska dit, sa kanske jag kan komma dit och vi kan mötas upp.

2 comments:

lisa said...

skulle vilja se en karta som visar lite mer exakt var du bor?

Anonymous said...

När jag var i Schweitz hade de franska tangentbord utan å men med potential för ö och ä, och på grund av någon outgrundlig handlening hade de bytt plats på y och z på tangentbordet. Jag förstår nu att det var ett frranskt tangentbord det var frågan om. Jag kommer aldrig att förlåta dem.