Saturday, July 01, 2006

Horn i pannan pt 2: Parhat

Jag hatar par. Sådär, nu är det sagt. Att jag är en dålig människa vet ju redan ni, mina trogna läsare, så det här är väl ingen större överraskning, men jag känner ändå att jag bör förtydliga mig: Jag hatar inte människorna som ingår i paren (Bettan och Christian, Markus och Kajsa, Lina och Erik och alla andra, ni behöver alltså inte säga upp bekantskapen med mig) utan företeelsen par som sådan - varenda par är en påminnelse om min egen otillräcklighet. sen orkar jag inte tänka så varje gång, men jagkan heller inte blunda för det helt och hållet.
Och ja, jag är bitter, det skulle ni också vara i mitt ställe.

1 comment:

Elisabet och Christian said...

Hallå Olle, Gott att se att man inte ingår i hatet utan endast är en del i företeelsen som uppviglar detta hat... :)
I see your point!

Vi lever heltidslägergårdsarbetsfulla liv nere på Furuboda i Skåne. Fint.

Take care,
/C