Saturday, July 01, 2006

Kulturlördag

Jag satt naturligtvis inte inne hela den soliga lördagen och försökte blogga av mig mina dåliga sidor: jag begav mig ut för i friska luften för att se vad dagen hade att bjuda på. Och det var inget dåligt resultat får jag säga: Mötte upp med Oskar, Ann och Max och gick på vernissage. Sedan korsade vi gångvägen till Moderna Muséet där de visade verk av Paul McCarthy, en märklig herre som gör filmer där han smörjer in dockor med majonäs eller låtsasbajsar i nåns mun. Men det ska sägas till hans försvar att en del skulpturer var rätt schyssta, bl a har han använt samma Michael Jackson och Bubbles-motiv som Jeff Koons. På väg till muséet träffade vi f ö Morgan Alling, Ann känner tydligen honom. Som om det inte var nog såg jag Ida-Maria och hennes snubbe när jag var på väg ut ur muséet.Jag tänkte säga hej, och väntade på att hon skulle se mig, för jag vågade inte tilltala henne, men hon såg mig aldrig, så jag strök runt som ett annat jag-vet-inte-vad i vad som kändes som en halv evighet. I alla fall, Ann hade tydligen varit ihop med David, i min värld känd som Ida-Marias pojkvän. Jag vet inte om detta är ett bevis på att Stockholm är litet eller på att Ann har feta connections.
I nya Nöjesguiden har de frågat diverse kulturpersonligheter om deras svenska favoritromaner. Den där Hjalmar Söderberg verkar ju intressant. Jag funderar på att riva ut de sidorna och läsa de omnämnda böcker som verkar mest intressanta, känns som ett bra projekt.

1 comment:

Elisabet Svahn said...

Världen är liten. Världen är liten!
Hoppas du tar vara på sommaren och älskar stockholm lite åt mig. Jag får nu ur mig all kämkläckhet med råge som lägerledare. Det finns ju lite updämt inom mig efter att ha varit svår och cool hela året... Nja. Tack att du inte hatar mig, trots att jag är två.
Gillar dig, kram bettan