Sunday, July 23, 2006

När det är sommarlov och man håller hov

Hur spedoinkel är inte det här på en skala?

Dagens skörd i sms-inkorgen:
13.36. Kristina
Grattis på födelsedagen! Hoppas du hade en fantastisk kväll igår, det är du värd! Kram Kristina

20.49. Lina F
Extremt viktig dag idag.. GRATTIS på bemärkelsedan! Hoppas du har det bäst o att festen igår var dig värdig och lite till. Ha det fint. Respekt o högaktning/Linan

20.49. Kati
Grattis på födelsedagen! Hoppas du har haft en fin dag.

22.07. Syrran
Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en finfin dag så ringer jag imorgon. Kram!

Åh, det värmer ända in i hjärterötterna. Som om det inte var nog med uppvaktningen igår; trottoar är det nya terass, alternativt det nya gata att reclaima.
Så här såg det ut (det är alltså människor som sitter på stolar på trottoaren, skärpan är under all kritik, men: 1. min dator är konstig, 2. det är inte jag som tagit bilden; om ni inte var där får ni fanimig hålla till godo)

Present från mor och far, men liknar han inte...



För er som undrar om det känns annorlunda att vara 24 kan jag upplysa om att nej, det gör det inte, förutom möjligen att 25-årskrisen kommit än närmare. Jag har inte kommit till några nya insikter om livet, döden, kärleken eller kvinnan. I och för sig känner jag, efter dagens arbetspass på hemtjänsten, att jag kan komma att utveckla en högljudd hurtighet under min tid där, det kanske man kan få klassat som arbetssskada.

No comments: