Sunday, July 30, 2006

Alla dessa frågor pt. 2

  • Är det okej att avfärda Robyns senaste skiva med orden "Jag har aldrig gillat Robyn"? (Sen är det tillåtet att inte gilla skivan, men det är en annan femma)
  • Kan man ge nån ett iPod-fodral i inflyttningspresent?
  • Håller en betydande del av min bekantskapskrets på att borga till sig? Är det så människor i allmänhet gör när de är 23-26? Är det snart bara jag kvar?
  • Hur ska man tolka det om man blir uppringd av någon, och samtalet handlar om inget alls? Hur platoniskt kan det vara i så fall?
  • Vad var det mer jag tänkte skriva här? Jag får väl blogga om Parklife som utfyllnad.


Igår var jag på Parklife. Jag missade Din Stalker och Sir Eric Beyond, så största behållningen var Taxi Taxi (se dem på Pop Dakar, det är en order). Jag träffade även Kalle (Magnusson) som tydligen flyttat till Hägerstensåsen, eller i alla fall skulle flytta dit; och jag såg även min gamla blockflöjtslärare från Norrköping, som jag inte vågade hälsa på, så jag höll mig undan.
Efter första bandet blev det mest öldrickande och mingel, men Mr Pedro och hans dansande Tomat, Blood Music, några britter som kallad sig nåt i stil med "The Victorian Gentlemen's Club och My Darling You passerade förbi på scenen, och alla var helt okej. Sen gjorde jag det vanliga misstaget att tro att jag kände tjejen som spelade saxofon i Blood Music, men hon jobbade visst på Ugglan, iaf om man ska tro Ugglan-hangarounden och glastjuven Arianna.

1 comment:

Olle said...

Jag finns på hitta.se