Sunday, August 13, 2006

Shit pommes frites

Om på dagen en månad drar jag till Frankrike. Läskigt! Det kan iochförsig bli det bästa jag gör i hela mitt liv, eller det sämsta jag gör i hela mitt liv (fransmän=folket som uppfann attityden och den nästan rumsrena extremhögern), men det sistnämnda kan även gälla att stanna kvar i Kungl. Hufvudstaden, så då är det väl lika bra att åka och hoppas att jag kommer hem som en lite bättre, lite snyggare och mycket mer språkkunnig människa.

Min jag-är-24-och-vet-ingenting-om-förhållanden-och-alla-mina-kompisar -går-in-i-seriösa-förhållanden-med-folk-som-de-säkert-kommer-att-gifta-sig-och- skaffa-barn-med-ångest har på sistone fått sig två törnar: de som ingår i den ångestgivande gruppen har på sistone minskat med två eller tre individer, beroende på hur man räknar. I det ena fallet eftersom de inblandade parterna inte var kära i varandra; jag tänker på bilden ovan och tänker att det är ett alldeles utmärkt skäl till att vara ihop: jag är kär i kanske fem stycken som jag aldrig kommer att bli ihop med. (Ibland undrar jag vad som är värst: att vara en obotlig romantiker eller en dito cyniker.)
Nu ska man väl egentligen tycka att det är tråkigt när förhållanden spricker, men om man som jag är nerkörd med huvudet före i singelträsket känns det trevligt att få sällskap, även om skabbvattnet bara når de andra upp till fotknölarna.

1 comment:

Elisabet Svahn said...

Hej Olle! Vi är lite i samma världar just nu - men antagligen fruktansvärt olika också. Jag trodde inte ett amerikanskt college kunde vara så ...amerikanst som det faktiskt är.

Angående kärleken så sätter bandet i den där mary fingret på det. Pain pain pain. Förresten så tror jag du kommer finna en hjärtskärande vacker fransyska just när hösten inte kan bli mer fuktig och grr. Tips: samla fotoslagg på offentliga platser.

Jag önskar dig en vidunderligt bra höst. Ta hand om dig. Jag slänger en bön till min Gud för dig titt som tätt. För omsorg och frid.

Kram Bettan

Ps. Innan jag for från sverige hade jag ett polotröjssamtal med lisa. Vi fastslog med övertygelse att ingen kille i världen passar bättre i polotröja än du. ..