Saturday, August 05, 2006

Allt är Paula Abduls fel!

Någon gång i den grå forntiden - jag tror det var 89, men det kan även ha varit 90 - fick vi kabelteve på Bråddagatan, och glädjen var naturligtvis stor, framför allt över en spedoinkel-kanal som jag tror hette Sky (eller möjligtvis Super) Channel. Här visades G I Joe och annat cleant, men det som kom att påverka mig mest var nog följande:


En helt ny värld öppnades för mig: populärmusikens. En tid senare fick vi MTV (som på den tiden iochförsig mest spelade Genesis, Shakespeare's Sister, Annie Lennox och liknande) och den popkulturella snöbollen var definitivt i rullning, men det var alltså här det började: Hon dansar med en tecknad katt (de sexuella undertonerna gick mig helt förbi när jag var ett oskuldsfullt barn)! Hur häftigt var inte det? Jag minns att jag bara fick se ett visst antal teveprogram per dag (jag tror det var tre) för mina föräldrar, men lyckades förhandla till mig ett undantag för att få se den här videon också, de gånger den dök upp. Så nu vet ni vem ni ska sända en hatisk tanke de gånger jag namedroppar någon ni aldrig hört talas om.

Förresten måste väl frågan om vem som var först med linne, hängslen och byxor med hög midja nu definitivt anses vara besvarad?

No comments: