Monday, November 26, 2007

Världens största nörd!

Andres Lokko skrev en gång i SvD om ett T-shirtföretag som börjat tillverka kopior av T-shirts som kända artister någon gång haft på sig.
Krönikan handlade inte så mycket om de nytillverkade tischorna i sig, utan snarare om det faktum att Lokko kände igen nästan alla motiv; så nördig kommer han på sig själv med att vara, liksom.
Nu över till mig: jag hittade bilden ovan på Radio Sidekick och insåg i princip direkt att jag kände igen motivet på T-shirten från en serietidning som en kompis till mig köpte på flygplatsen i Miami (eller möjligen i Atlanta) när vi åkte hem från Chile. Repliken förekommer kanske i mer än ett enskilt nummer, men det är definitivt Judge Death, eller möjligen någon av de andra Dark Judges, som yttrar den; i det aktuella fallet var det Judge Dredd och Batman mot Dark Judges och Jokern. Så nördig är jag, och samtidigt inte så lite stolt över mina kunskaper.

1 comment:

Anonymous said...

go serie! go!