Wednesday, November 14, 2007

Töntiga grejer

  • Blogga. Kommentar överflödig, egentligen, men jag passar på att orera lite i alla fall. Johan Renck har gjort en film om att man inte ska äta kött, och även om jag håller med i sak är själva filmen som en Gandhi-tatuering: overkill är bara förnamnet. Döm själva (varning för bajs):

  • Läsa statsvetenskap. Ska man bli nåt är det väl juridik eller nationalekonomi som gäller; ska man inte bli nåt kan man läsa konstvetenskap tills man är skuldsatt upp över öronen.
  • Vara banal.
    What a wicked game to play
    To make me feel this way
    What a wicked thing to do
    To make me dream of you
    Ja, det är alldeles förkrossande banalt, som så mycket annat. Men det om ni inte kan relatera till det åtminstone lite bör ni nog inte läsa den här bloggen. Dessutom har några überfina skottar gjort årets cover, orignalet ser ni här

    och den ännu bättre kopian hittar ni alltså här.

1 comment:

Anonymous said...

bajset blev lit för mycke för mig, antar att jag inte kommit över min uppväxt när denna syn inte var ovanlig alls. vi hade ju 80 kor.