Friday, April 06, 2007

Random

Väldigt ofta sitter det chavs längst bak i bussen och crankar hiphop, gangsta-r'n'b, eller som nu idag rai, på sina mobiltelefoner. Jag förstår inte riktigt, men är inte sämre än att jag gjort en egen liten lista på andra aktiviteter man kan företa sig längst bak i bussen, om man vill variera sig:

1.Psykstirra på de andra passagerarna, bakom en fågelmask, till tonerna av Silent Shout.

2. Sitta och gråta, och spela Love will tear us apart jättehögt.

3. Ha djävulssabbat till musik av Deicide.

4. Låtsasspela på lekasaksyntar och mima till Hot Chip-låtar.


Jag har sett tre filmer den seanste veckan, och ingen av dem har varit särskilt bra. Ensemble, c'est tout var det mest Disney-mässiga jag sett sedan senaste Disbey-filmen jag såg, L'auberge Espagnol sa väldigt lite om hur det är att vara Erasmus-student (jag identifierar mig mer med den dövstumma japanskan i Babel), dessutom var den mest en förvirrad samling korta scener; och slutligen den där remaken på Farliga Förbindelser (eller vad den nu heter) med Ryan Philippe och Sarah Michelle Gellar. Den sista var iofs bäst eftersom den var mörkast, men kändes ändå som en mix av American Psycho och The Great Gatsby (okej okej, jag har inte sett dem, men läst böckerna) med sexfixeringen från Bert-filmen. Dessutom var den explicit som en porrfilm, men utan porr.
Flaminia har sagt att i Italien har män och kvinnor väldigt olika filmsmak. Jag har så pass mycket respekt för henne att jag tror att det är sant, men samtidigt låter det väldigt märkligt.

No comments: