Thursday, March 29, 2007

Det nya

(Jag vet inte, eftersom jag befinner mig utomlands, ni kanske redan läst om henne till leda i DN, Rodeo, Bon mm, i så fall kan ni gå direkt till nästa punkt.)
Yelle är det nya Le tigre och den här är den nya Deceptacon:

Hon kommer med största sannolikhet inte kunna åstadkomma något lika bra igen (gå in på hennes myspace och förfasas), men det här är en anthem, och kommer så förbli. Hennes existens som artist är härmed berättigad och hennes karriär tryggad för åtsminstone några år framåt.

Kurd är det nya est. Så fort folk insett att Shan Atci och Özz Nujen inte är roliga är banan sopad för kvalitets-kurderna. Heja Baban for president (i Sverige) och Narin Celepli i Svenskan! Snart (när Andres Lokko fyllt 40 och vi infört republik)!

Drama queen är det nya nörd. Minns ni recensionen av första Arcade Fire-skivan i Vice? Recensenten skrev nåt om att det var musik av och för människor som inte kunde komma över det faktum att de blivit dumpade nån gång på 80-talet till förmån för en ännu större A flock of seagulls-frilla. Jag tror inte jag behöver utveckla det.
Idag fick jag det första mejl på länge som nästan fått mig att börja gråta. Tack Oskar!

1 comment:

­ said...

gulle-olle! att man ska få se sånt här när man googlar sig själv! kram på dig!