Friday, October 17, 2008

Som man är klädd...

I lördags, när jag var ute i Norrköping, fick jag frågan om jag var miljöpartist. Det är lite att ta i, men jag har röstat på dem två gånger, vilket också blev mitt svar. Killen som ställde frågan sa att jag såg ut som en miljöpartist. Vid tillfället var jag iklädd:
  • Rutig button down-skjorta från Ralph Lauren, köpt på Myrorna.
  • Beige kofta från Marks & Spencer, köpt på Emmaus i Frankrike.
  • Grågröna byxor från Dunderdon, köpta på Pingstkyrkans loppis i Lidköping.
  • Brogues köpta på Myrorna.
På ett sätt förstår jag vad han menade, på ett sätt blev jag mer än lite ställd.

1 comment:

Anonymous said...

I avdelningen "stil och politik":
På försvarskonferensen i Sälen sa en MUF:are att jag såg moderat ut, om det inte hade varit för att jag hade svarta strumpbyxor till en ljus klänning. Det menade han var ett tydligt tecken på att jag hörde mer till vänster.