Friday, January 26, 2007

Det nya bög pt 3: Janek of Poland (mm)

I enlighet med mina tidigare utläggningar om Hot Chip och alfahannar känns det nu dags att konstatera att Janek är det nya Tom of Finland. Ni förstår kanske direkt, men jag gör en liten utläggning i alla fall? vad är det mest bög (vissa skulle kansle t o m säga böÖög) som
finns? Just det. Och vad är det mest nörd (nöÖörd) som finns? Just det. Vi hade överraskningsfest för Hugh igår, eftersom han åker hem idag. Janek hade dock sagt till Hugh att det skulle vara fest, så lite förberedd var han trots allt. Vi funderar på att ha
överraskningsavskedsfest för Janek nästa vecka och meddela honom i förväg.
Hugh har åkt, snart gör Constantin och Benjamin detsamma. Vad ska det bli av mig då? Kristina blev iofs lite orolig när hon missförstod Janek igår (lätt hänt iofs) och trodde att jag skulle åka hem nu i januari. Det var länge sen jag såg någon se så lättad ut som hon gjorde efter att jag rett ut missförståndet.

När vi ändå pratar Janek och nörderi: när vi spelade Risk för någon vecka sen sa Kevin till Janek att han inte skulle ha skjortan instoppad (och Janek har dessutom sina byxor 50-tals-tjej-högt), varpå Hugh sa "Always take fashion advice from a gay man." Jag har insett att det inte stämmer: förr fanns Fab5, nu finns the Sartorialist. En modenörd har ersatt ditobögarna, eller iaf ditobögen Carson Kressley.

No comments: