Monday, January 01, 2007

Best of 2006 pt2

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massor, var ska jag börja? Just idag känns "gråta på bio (ljudlöst dock, intalar jag mig, så det kanske inte märktes) bland okända människor", på nåt sätt som det mest relevanta.

2. Vilka länder besökte du?
La France

3. Vad var din största framgång 2006?
Att kanske vara bäst av erasmusarna på franska. Bland de bästa iaf.

4. Största misstaget?
Alla svåra knas-kurser jag valt i Frankrike. Och att jag inte varit mer social.

5. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit aningen förkyld sedan augusti

6. Bästa köpet?
Stepehenson brothers-skjorta på Myrorna.

7. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, och resor.

8. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Arianna, att få beröm för mina franskkunskaper.

9. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?
Hot Chip - Over and over
The Knife - Silent shout
Orup - Stockholm
Prodigy - Smack my bitch up
Arcade fire - Neighbourhood #1 (Tunnels)

10. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och

11. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit kulturell och social.

12. Vad önskar du att du gjort mindre?
Druckit vin, pratat.

13. Hur tillbringade du julen?
Med mor, far, syster och en massa mat.

14. Blev du kär i år?
Gissa.

15. Hur många one night stands?
Vad är det?

16. Favoritprogram på TV?
Six feet under.

17. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Alla alfahannar kanske

18. Bästa boken du läste i år?
Den allvarsamma leken

19. Största musikaliska upptäckten?
Remixen. Och återupptäckten av Soulseek

20. Årets bästa film?
På grund av det goda sällskapet säger jag "De battre mon coeur s'est arrêté"

21. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?
Bjöd på snittar och tårta på trottoaren.

22. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
Post-indie som strävar mot att hamna på the Sartorialist. Och så de eviga tischorna.

23. Vad fick dig att må bra?
Stunderna av bekräftelse

24. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Irak-kriget, och huruvida muslimer är onda eller inte.

25. Vem saknade du?
Alla.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Constantin, Hugh, Benjamin.

27. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Det spelar ingen roll vad man känner.

No comments: