Thursday, January 18, 2007

Brösteuropa

Varenda gång någon bara maler på om vad det än må vara tänker jag på följande:


Overklighetskänslan här nere gäller mest två saker: vädret, som pendlar mellan höst och vår, och det är aldrig speciellt kallt. Jag börjar misstänka att apokalypsen är nära.
Grej nummer två (och nu blir det skvaller om människor ni inte känner, mycket nöje) är att Hugh och Gesche blivit ihop, eller nåt, och jag förstår inte hur det gick till, för Hugh hängde med Francesca till strax före jul, och Gesche har, eller hade iaf, en pojkvän i Köln. De blev antagligen ihop i början av förra veckan, men Gesche åkte fram och tillbaka mellan Tyskland och Frankrike då, enligt vad jag förstått, så mysteriet kvarstår. Enligt Matteus förstår inte Janek hur folk blir ihop, enligt Matteus är det uppenbart. Enligt mig är det uppenbart att det är mer som förenar mig och Janek än som skiljer oss åt, jag förstår inte heller, men den insikten ska jag nog hålla för mig själv så länge som möjligt. Janek sa för övrigt att han och hans kompisar firade nyår med många alkoholhaltiga drycker ("beaucoup de boissons alcoolisées"). Han förnekar sig inte, och snart åker han hem, vad ska vi göra utan honom?

Jag börjar vänja mig vid att gå till Vogue, har varit där en gång sen jag kom tillbaka. Det var okej, fast de spelade skämthiphop igen. En snubbe tog Johanna på brösten, det är inte okej ens i Frankrike, jag tror och hoppas han blev utslängd. En tjej kom fram till mig, pussade mig på kinden, sa nånting om skägg och gick igen. Det är mer okej, men bidrar naturligtvis till känslan av overklighet.

Sammantaget känns allt dock mindre overkligt än före jul, kanske eftersom jag varit ganska lite i skolan, utan mest suttit hemma och pluggat inför tentorna. Hittills har jag haft tre, varav en gick sådär ("medelbetyg" sa läraren) och två gick bra (15 resp 18 av 20).

1 comment:

Anonymous said...

Hej Olle! Ska du läsa en termin till i france eller är det bara att termin 1 inte slutat ännu?
Fölåt att jag inte fixat med idamaria än, vi har inte hörts sen jag kom hem men jag ska strax skärpa mig. Är i skåne nu och stormen Per har gjort det omöjligt att åka hem till Örebro där jag nu försöker bo. Har inget jobb än så hjälper mamma lite på hennes skola. Debaser öppnar i malmö. Det är allt som hänt. För kännedom. Olle Lundell