Thursday, June 28, 2007

Stockholm vs Reims

Reims



Stockholm (ja, tjejen är från Västerås, och bilden är tagen i Brooklyn, men det är liksom grejen)

Nu har jag varit tillbaka i Sverige i en vecka, och det mesta känns bra. Jag vet inte hur jag ska sammanfatta mina 9 måander i Reims, jag tror jag återanvänder årssammanfattningen jag snodde av Narin. Den här gången gäller den inte för ett kalenderår, utan för perioden september 2006-juni 2007.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började oroa mig för min hälsa (bröstsmärtor, tinnitus, tandproblem)

2. Vilka länder besökte du?
Frankrike, England, Nederländerna

3. Vad var din största framgång under Erasmustiden?
Att få beröm för mina franskkunskaper.

4. Största misstaget?
Att ha åkt till Reims.

5. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Se fråga 1.

6. Bästa köpet?
Ralph Lauren-skjorta på Emmaus, 6 euro var ju ett facilt pris.

7. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, och resor

8. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag vill så gärna säga nånting, men jag kommer inte på nåt riktigt bra. När jag trodde att jag gjort bort mig inför Flora, och sen visade det sig att det ahde jag inte. Det var ju najs.

9. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om den aktuella perioden?
Jamie T - Salvador (vad som helst med honom egentligen)
Justice vs Simian - Never be alone (Scotty B, King Tut and Samir remix)
Cocorosie - Turn me on
Vad som helst med Klaxons
Charlotte Gainsbourg - The Operation

10. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, bara, faktiskt

11. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag skulle ansträngt mig mer i början för att hänga så mycket som möjligt med folk.
Samtidigt önskar jag att jag varit mig själv mer, och tänkt en extra gång innan jag skrivit nåt på bloggen.

12. Vad önskar du att du gjort mindre?
Hängt med Matteus, han är jobbig.

13. Hur tillbringade du julen?
Som vanligt.

14. Blev du kär i år?
Ja, men inte lika kär som jag blivit i Stockholm.

15. Hur många one night stands?
Inga, varken utomlands eller på Lidingö

16. Favoritprogram på TV?
Les guignols de l'info. dte är typ det enda jag har sett.

17. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

18. Bästa boken du läste i år?
L'amant de la Chine du Nord

19. Största musikaliska upptäckten?
Gang of Four, Charlotte Gainsbourg, Autechre och all bra musik som finna på MySpace.

20. Årets bästa film?
Das Leben der Anderen. Den har allt.

21. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag fyllde inte år under min Frankrikevistelse. Och det är jag väldigt glad för.

22. Hur skulle du beskriva din stil under året?
Quirky, sa Helen. Vi kör på det.

23. Vad fick dig att må bra?
Bekräftelse, som vanligt.

24. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Sarkozy vs Royal.

25. Vem saknade du?
Alla. Kanske mest Fabian, Hugh och Constantin när jag var kvar i Reims och de åkt.

26. De bästa nya människorna du träffade?
Benjamin, Flora, Constantin, Hugh, Anne, Fabian, Pierrot och Gabor.
Det är på intet sätt en dålig lista, men under motsvarande period året innan var det Kristina, Arianna, Narin, Jon och en annan Anne; det är ingen dålig lista det heller.

27. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Kontinenten är en avkrok.

No comments: