Monday, June 11, 2007

Q n' B

Det står en harpa på scen, och de sjunger i manierade röstlägen, men det är inte Joanna Newsom. Det är inte neofolk över huvud taget. Vad är det då? Jo, om tre femtedelar av bandet har New Era-kepsar, de har en human beatbox istället för trummis och sångerskorna har stora jeans (tänk de där Psycho Cowboy som folk hade 94)är det antagligen veckans genre: q n' b, där q:et står för quirkiness (ja, jag slog knut på mig själv för att tänka ut det). Lördag den 2 juni var jag och såg Cocorosie, och det var helt otroligt quirky.

Och helt otroligt bra, som om Robyn skulle gått och sett Joanna Newsom, och inte Kraftwerk, och blivit frälst. Och sen korsat det med alla sina R n' b-influenser. Som sista extranummer spelade de en cover på den här:

Fyra tentor av fem är avklarade, och på torsdag åker jag till Amsterdam för att hänga med Hugh och kanske kanske kanske även med Constantin. Jag har även varit hos öron näsa hals-läkaren eftersom jag har ont i just öronen, men han hittade ingenting. Jga vet inte vad jag ska dra för slutsats av det.

1 comment:

Anonymous said...

Great work.