Monday, May 25, 2009

Saker svennar gillar #5: Erotisk konst

När man befinner sig i slutfasen av sin magisteruppsats har man inte mycket till socialt liv, det lilla man har levs på Facebook. Därför var förra veckans höjdpunkt för mig när Elin (som går på KONSTFACK) gillade min fejjan-status, som löd "Nej, om man skulle ta och skita i det här och göra erotisk konst istället". Ibland behöver det inte vara bättre än så för att vara bäst. Hur det blir med mitt konstnärliga utforskande av den mänskliga sexualitetens irrvägar återstår att se, men jag har iaf inlett en bana som curator genom att samla ihop lite erotiska bilder i ett Facebook-album (ständigt detta Facebook!). De flesta bilderna är dock snodda från Narres och Johannas tumblr, till bredden fylld med erotisk (i vid bemärkelse) konst. Kolla in den, annars blir upphovskvinnorna sura på mig.

No comments: