Monday, March 23, 2009

Saker svennar gillar #2: Randiga tröjor

I fredags var jag och Linda på Markus Krunegårds förfestklubb på Strand. Jag hade på mig min blå- och vitrandiga, långärmade t-shirt. Naturligtvis köpte jag den inte med ambitionen att vara originell, men den här kvällen konstaterade Linda att hon kunde se fyra randiga tröjor på samma gång, utan att vrida på huvudet det minsta. Som 17-åringar på Håkan Hellström-konsert, jag och de tre andra randiga. Och nog för att klientelet på Strand bitvis var ungt, men i det randiga gänget ingick Kicko, och hon är ju ändå 34 eller nåt sånt. Förresten dök även Torbjörn Larsson upp, även om han inte hade randig tröja.

2 comments:

Anonymous said...

Av alla världens randiga tröjbärare är du min favorit. Du borde ha ditt porträtt hängandes på väggen hos randfetichisten i Gamla stan, mellan James Deans och Picassos.

Bland skärvor och glas said...

Så den där Torbjörn Larsson finns alltså..!